søndag 19. juni 2011

Plans for Summer 2012

I have a friend in Louisiana, Matthew. We started talking in September 2008 (because of Lise) and we've been best friends since Day 1! He's a really cool, down to earth, awesome guy who really hit home. I feel like I've known him for years. He's like a brother to me.

We've talked about meeting up earlier, but it just never happened. 3 years later, we've decided (100%) that we are going to take that step and go to California and meet up. CAN'T WAIT!! I'm going to start saving up from now on, because THIS IS GOING TO HAPPEN!

søndag 20. mars 2011

I fix!

Jeg som bestemte meg for å blogge mens jeg var i Spania.. vi sier det sånn, at jeg setter meg ned i morra (så sant jeg har fått tak i bilder fra Lise og Mona) og så skriver jeg dag for dag! Ja, vi sier så! Jeg har vært så lite kreativ med skrivinga ser jeg, hehe.

fredag 18. mars 2011

Que pasa, Spain!

Det blir litt lang tid mellom hver gang jeg oppdaterer nå, føler jeg. Men jeg bruker ikke så mye tid på pc'n mens jeg er her, hehe.

Fortsettelse på tirsdagen, skulle vi se en kamp som Halla ville få med seg. Vi ble kjørt av den norske taxisjåføren våres, i stedet for å gå å leite etter en sportsbar. Men der vi ble kjørt til, viste de kampen på en liten skjerm uten lyd med fire-fem jenter under. Så det ble uaktuelt. Så vi bare gikk.. og gikk.. og gikk.. til vi fant en spansk dame som viste oss veien til hotellet våres, eller en restaurant. Husker ikke helt, men allikevel, så kom vi rundt et hjørnet og Lise roper ut: "FOTBALL!". Og det som var greia den kvelden var at vi ikke skulle være med guttene å se kampen, for de skulle "få lov" til å ha en liten guttekveld. Men etter Lise hadde ropt "FOTBALL!", så sier Halla: "Herkules gutta....!", der satt jo alle sammen, på den eneste baren vi fant riktig kamp på. Vi gikk bare forbi, og satte oss på en restaurant litt lenger ned i gata. El Bocaito het den, og det var perfekt. Beste maten vi har smakt siden vi kom hit! Og dama som eide den (ville jeg tru) var utrolig søt!! Hun likte oss godt, trur jeg.

Etter maten dro vi tilbake på hotellet og begynte å drikke litt. Det endte med at noen av guttene kom over og joina oss. Det var kjempe koselig! Vi hørte på musikk og spilte børst. Men kvelden måtte jo bli ganske ødelagt av en nabo vi plutselig har fått, rett ved siden av. Det er ingen gjester her, men de må sette den ene gjesten rett ved siden av oss. Så han kom på døra og sa vi måtte roe oss ned. Og 1 time etter eller noe, så kom hotellmannen og trua med å ringe politi og greier. Vi trudde vi skulle bli hivd ut etterhvert. "No boys! Poliz.."

Vi ble på en måte invitert opp til leilighetene til guttene, men det ble noe misforståelser, så vi dro på Bolera og bowla i stedet. Dit kom han norske taxisjåføren også, kjempe koselig kar! Så vi koste oss selvom festen ikke ble dratt helt ut.

På onsdagen var det endelig tid for å legge oss ned på stranda å prøve å få litt farge. Så rundt ett tiden, dro jeg og Halla ned å testet vannet. Det var iskaldt! Uff. Det er ikke greit å bade i Spania i mars altså! Det går bare ikke! Vi la oss heller ned og fikk litt sol på kroppen i stedet. Når alle fire var kommet, lå vi noen timer å solet oss og bare snakket og lo. Det er livet!!

Vi dro tilbake til hotellet litt igjen og da ble vi sittende på verandaen en stund og snakke mens Mona tok seg en power-nap. Jeg og Halla dro ned til bassenget for å sjekke temperaturen der. JEG SKULLE BADE!! Så Halla kom seg under, men jeg ble bliende under vann. Det ble deilig etterhvert, hehe.

Selvfølgelig dro vi tilbake til El Bocaito også! Jeg bestilte samme som tirsdagen (kjempe god baconburger!), men jeg smakte på det Lise og Halla også bestilte, og det var helt SYKT! Okse stekt på en varm stein.. Ja, du kan bare lure, men det er så enkelt, det det høres ut som! Du får en glovarm stein på bordet og rådt kjøtt som du selv skulle legge på og ta det når det var ferdig. Med peppersaus, poteteter og grønn paprika. Og vi bestilte dessert. Jeg og Lise bestilte en sjokoladekake med tre lag og Mona bestilte ostekake. Den ostekaka.. Du burde dra ned hit bare for å smake den. Den er verdt det! All dessert var hjemmelaget og det er det sykeste jeg har smakt noen gang!

Vi ble sittende på hotellet etterpå å bare prate og kose oss. Vi bare pratet og vi ble da overrasket når naboen banket i veggen. FOR BARE PRATING! Jeg ble så irritert og forbanna, men vi flyttet oss inn på rommet til Halla og Mona. Jeg var så trøtt, så jeg gikk å la meg. Lise og Mona ble sittende å prate til rundt 7 tiden, trur jeg.

Torsdagen ble jeg vekt halv tolv av Halla som ville ned å steke seg på stranda. Mona kjøpte inn frukt og kos og Lise kom ned også. Vi lå der i et par timer, men den vinden er sur altså. Det er ikke noe deilig med den vinden! Men vi fikk litt farge (iallefall jeg, som ble litt solbrent på ryggen).

Jeg sovna litt på hotellet etter stranda og så stelte vi oss og dro på El Bocaito og nå skulle jeg ha det kjøttet som ble stekt på den glovarme steinen! Og det var HIMMELSK! Jeg skulle ønske jeg bodde her bare for å spise det hver eneste dag! Men jeg ble utrolig mett, selvom jeg hadde mer på tallerken! Så kom ostekaka.. jeg måtte jo bare trøkke i meg den også! Når hun dama skulle rydde til seg all oppvasken, og hun prøvde å ta tallerken min og jeg fikk bare en reaksjon (for jeg ville ha mer!): NO NO NO! ropte jeg! Hehe, ble en god latter av det. Vi ble sittende til midnatt! Tida gikk kjempe fort! Vi snakket mye, bestilte masse og snakket med dama som jobbet der. Hun kjente bandet Vamp og vi satt på demmes faste bord! Hun spilte cd'n demmes av og til (siden vi var norske).

Vi viste ikke hva som kom til å skje den kvelden, men klokka 2 ble det til at vi dro til Alicante for å feste med guttene som var der. Det tok 30-40 minutter med taxi og jeg var så trøtt!! Men det ordna seg litt etter vi hadde kommet oss til utestedet Havana hvor vi møtte noen av guttene. Vi danset etter kjempe morro musikk (spansk musikk har så god rytme!) og når det stengte etterhvert (rundt 3 tiden), dro vi videre til Ananda nedi gata. Og der fiksa guttene at vi kunne komme inn på et slags v.i.p. rom (det kosta 80 euro!) og der fikk vi gratis sprit med burn som ble bare satt på bordet og vi kunne forsyne oss. Det var så artig! Men det var ikke dopapir noe sted!! Uff.

Vi surra ganske mye uti gata og det ble noe mer surr, men vi dro hjemover halv syv! Jeg var så trøtt! Så når vi endelig kom oss hjem, sovna jeg som en STEIN! DET var herligt!

I dag fikk vi et overraskelsesbesøk av Christian og Langkås. Vi dro ned på stranda og kosa oss. Men jeg frøys noe helt sinnsykt! Så jeg ble liggende under to håndkler. Jeg bada også i bassenget. Nå har jeg dusja, Halla sover og Lise og Mona sitter å prater og skravler i vei! Nå har jeg lyst til å dra på El Bocaito!!!

Jeg kommer til å fikse på disse innleggende når jeg kommer hjem til Norge igjen (når jeg har tid) for å legge inn bilder for å gjøre dette ordentelig! Jeg er så sliten nå, så beklager at det blir skrevet så dårlig, hehe.

tirsdag 15. mars 2011

Hola, Spain!

For noen månder siden bestemte jeg, Lise, Halla og Mona at vi skulle dra til Spania og overraske Christian når han skulle dit på fotballeir. Alt skulle holdes hemmelig og da måtte ikke det sies til noen! Men selvfølgelig, noe så morro og spennende måtte jo bli røpet til noen få mennesker. Men heldigvis kunne vi stole på de det ble sagt til.

Så lørdag 4. mars dro Christian og laget nedover. Og søndag 5. mars dro vi nedover. Vi ble kjørt av min snille pappa til Rygge flyplass og der møtte vi Mona også. Tiden gikk fort mellom når vi kom dit og plutselig satt på flyet (syntes jeg da). Jeg fikk kjøpt meg Boss Boss Femme Edp, den er så god! Hadde ikke mer av den igjen i Norge og jeg savnet den så for den er så frisk og god!

Flyreisen var lang og kjedelig. Vi ble plassert fra hverandre, men ikke langt. Mona og Lise satt ovenfor hverandre, Halla foran Mona og jeg foran Halla. Men jeg satt ved siden av 5 venninner. To på den ene siden og tre på den andre. Det var slitsomt, for jeg følte jeg måtte vike unna når de skulle prate. Flyeturen tok ca. 3 t. og 20 min. Ikke at jeg tok tida, men det var det vi ble fortalt i allefall. Vi prøvde å sove og den eneste som klarte det var vel Lise. Synd vi ikke kan vise frem bildet vi tok, hehe.

Vi fant kofferten våres (på rekord tid) og fikk tak i en taxi som kjørte oss til Hotel Guardamar. Vi var sultne, så selvom klokka var rundt 23 tiden, kunne vi ikke sove. Så vi tenkte å finne en restaurant som var åpent. Det var ikke lett! Alt var stengt! Var som en spøkelsesby. Men til slutt fant vi en spansk karaokebar hvor de gikk med på å lage oss toast, hehe. Når vi var ferdige med å spise, dro vi tilbake til hotellet, rigget oss til i sengene til Mona og Halla (vi bor vegg-i-vegg med hverandre) og pratet til rundt 4 tiden. Det var koselig.

Halla og Mona våknet først, og så vekte de meg og Lise. Det var litt vanskeligere å vekke Lise enn meg. Jeg gikk i dusjen og stelte meg litt, det var kaldt! Lise kom seg opp etterhvert. Hun holdt jo på å krepere i dusjen! Men vi fikk stelt oss alle sammen og så var det ut å prøve å finne en restaurant for å spise frokost. Til slutt fant vi en langs stranda. Men uff, det var slitsomt. Musikere som går helt oppi øra dine, han ser vi blir irriterte, men er så frekk - spiller tre-fire sanger og så tar han frem lommeboken og ber om penger. Vi har ikke sett på han en gang, men alikevel kommmer han helt opp i øret (på meg). Did I mention - trekkspill!? Maten var heller ikke noe å skryte av.

Vi gikk oss en tur og fant ut hvor supermarkedet var, prøvde å blitt litt mer kjent med stedet. Det var fortsatt ganske stille, men litt bedre enn søndags kvelden. Vi prøvde også å finne en bank, for Halla får ikke tatt ut penger med kortet sitt i minibanker, men seinere den dagen fant vi ut at det er et umulig prosjekt, så da fant vi en annen løsning i stedet.

Jeg kjøpte meg ett par sko, for jeg trenger nye sko, badly! De var kjempe fine! Og utrolig deilig å gå med! Skal få tatt bilder av dem også. Vi gikk innom supermarkedet og kjøpte litt drikke (vann, cola og alkohol) og litt mat og godis. Så satte vi oss på verandaen på hotellet i sola og snakket mens Mona fikset fransk pedikyr på oss tre.

Rundt 17 tiden var det på tidet å stelle seg for å finne et sted å spise for så å dra til leilighetene der Christian og laget holdt til. Maten der var litt bedre (men Halla var ikke så fornøyd). Vi tok taxi og fikk tak i "kontakten vår" som hjalp oss med å holde dette hemmelig for Christian. Det kilte i magen når vi gikk opp trappen til leiligheten deres. Hehe, det er ikke ofte du får besøk av tre Skiens/Porsgrunns jenter (Mona ble igjen på hotelllet) på døra di i Spania! Han reagerte ikke med en gang, men det kom et "Hæææh..!?" fra han. Han ble kjempe glad når han så oss, hehe. Han viste ingenting om dette! Så heldigvis ble han positivt overrasket.

Vi ble sittende i leiligheten å spille Bluff. Eller, de spilte, jeg så på, hehe. Skal si guttane ble ivrig! Det fløy ting veggemellom, hyling, slåing i bordet - testoseron to the max!! Hehe. Etter noen timer dro vi tilbake til hotellet. Christian ble med og vi starta børst på rommet våres. Vi tok vel .. 4-5 runder med børst og folka ble bare værre og værre, hehe. Det var så morro og vi lo oss ihjel! Spesielt av denne!!

Men når Halla og Lise begynte å diskutere hvem som kunne vunnet en runde av Monopol for over 1 måned siden, så stelte jeg meg og prøvde å legge meg. Det tok evigheter før de ga seg, men heldigvis tok det slutt rundt 5 tiden! Hehe.

I dag våknet jeg rundt 11 tiden og begynte å skrive. Men så bestemte vi oss for å finne noe mat etterhvert og det ble til at vi spiste lunch på hotellet og nå sitter vi bare her å snakker og koser oss (og prøver å få i oss noe varme!).

Jeg har ingen bilder å legge ut akkurat nå, men det kommer seinere.

Vi kikket også på en youtube video av Chris Medina som synger "What Are Words" (se American Idol Audition hans her). Og alle satt her med tårer i øynene. Helt utrolig. Og teksten er så viktig og så sant!

fredag 25. februar 2011

Reiser så langt..

Jeg elsker å reise! Jeg vil reise jorda rundt! Jeg skulle så ønske jeg hadde tid og penger til å reise hele tiden. Om jeg vinner millioner, er det det pengene skal gå til.

Jeg har vært i Sverige og Danmark (alle har vel det..), Kreta og Lanzarote for ca. 14 år siden sammen med pappa! Og i 2007 begynte jeg å reise igjen! Da dro jeg og Veronica til Bulgaria, Sunny Beach med familien hennes. Vi var der i 1 uke og vi bodde på et helt sykt hotell rett ved stranda. Helt herlig!

I 2008 var jeg, Linda Cecilie, Carina og Kurt på Mallorca, Spania. Der var vi også i 1 uke. Linda Cecilie var gravid, så vi kunne ikke drekke og feste som vi sikkert hadde gjort flere kvelder. Men vi snorklet, kikket oss rundt, drakk øl til frokost (ikke Linda..) og jeg dro på dykkerkurs hvor jeg dykket 5 meter i 56 minutter. Der hadde jeg også en nær-døden opplevelse hvor mitt største mareritt nesten gikk i "oppfyllelse" (jeg holdt på å drukne). Og, ja! Jeg fikk min første tatovering den nest-siste dagen før hjemreise. En sommerfugl på ankelen (klisjé, ja - men jeg elsker den!).

April 2009 var det New York som var reisemålet! Jeg elsker sånne storbyer som NYC, det var helt fantastisk. Og takket være Signy ble det en perfekt ferie. Jeg fikk sett så mye (men absolutt ikke alt). Jeg var der i kun 10 dager. Jeg fikk vært i Empire State Building (tok 2 timer opp, var ute og så på utsikten i 10 minutter og så brukte vi en halvtime ned igjen), Central Park (wow), Brooklyn (liker!), på Apollo Theatre i Harlem, Times Square, på Tom's Restaurant (Seinfeld restauranten), og jeg må jo selvfølgelig ikke glemme at jeg også fikk min 2. tatovering av en kjekkas, hihi. Det var bare litt, men jeg skrev en reiseblogg mens jeg var der nede.

En tur jeg trudde skulle bli en liten flopp, var turen til Riga i 2010. BUT I WAS WRONG! Det har vært en av de beste turene noensinne! Jeg dro sammen med SF Kino Skien og det er en helt super gjeng å reise med! Vi var der kun fra torsdag - lørdag, men på den tiden rakk vi mye. Vi samlet oss på restauranter og spiste god mat og delte oss i 2 gjenger (de voksne og de festgale) og vi dro på utesteder og koste oss! Helt sykt! Denne turen kan du også lese om i den andre reisebloggen min.

Og må jo ikke glemme den lille turen til Kiel i april 2010 sammen med Ole og litt av hans familie. Vi feiret faren til Ole på Color Magic. Kjempe koselig og en helt enorm båt!

Det er all reisingen jeg har gjort hittil, men det kommer helt garantert mer innlegg i reisebloggen! Jeg hadde ikke bilder til alle turene på denne pc'n akkurat nå, men det får så være.