tirsdag 15. mars 2011

Hola, Spain!

For noen månder siden bestemte jeg, Lise, Halla og Mona at vi skulle dra til Spania og overraske Christian når han skulle dit på fotballeir. Alt skulle holdes hemmelig og da måtte ikke det sies til noen! Men selvfølgelig, noe så morro og spennende måtte jo bli røpet til noen få mennesker. Men heldigvis kunne vi stole på de det ble sagt til.

Så lørdag 4. mars dro Christian og laget nedover. Og søndag 5. mars dro vi nedover. Vi ble kjørt av min snille pappa til Rygge flyplass og der møtte vi Mona også. Tiden gikk fort mellom når vi kom dit og plutselig satt på flyet (syntes jeg da). Jeg fikk kjøpt meg Boss Boss Femme Edp, den er så god! Hadde ikke mer av den igjen i Norge og jeg savnet den så for den er så frisk og god!

Flyreisen var lang og kjedelig. Vi ble plassert fra hverandre, men ikke langt. Mona og Lise satt ovenfor hverandre, Halla foran Mona og jeg foran Halla. Men jeg satt ved siden av 5 venninner. To på den ene siden og tre på den andre. Det var slitsomt, for jeg følte jeg måtte vike unna når de skulle prate. Flyeturen tok ca. 3 t. og 20 min. Ikke at jeg tok tida, men det var det vi ble fortalt i allefall. Vi prøvde å sove og den eneste som klarte det var vel Lise. Synd vi ikke kan vise frem bildet vi tok, hehe.

Vi fant kofferten våres (på rekord tid) og fikk tak i en taxi som kjørte oss til Hotel Guardamar. Vi var sultne, så selvom klokka var rundt 23 tiden, kunne vi ikke sove. Så vi tenkte å finne en restaurant som var åpent. Det var ikke lett! Alt var stengt! Var som en spøkelsesby. Men til slutt fant vi en spansk karaokebar hvor de gikk med på å lage oss toast, hehe. Når vi var ferdige med å spise, dro vi tilbake til hotellet, rigget oss til i sengene til Mona og Halla (vi bor vegg-i-vegg med hverandre) og pratet til rundt 4 tiden. Det var koselig.

Halla og Mona våknet først, og så vekte de meg og Lise. Det var litt vanskeligere å vekke Lise enn meg. Jeg gikk i dusjen og stelte meg litt, det var kaldt! Lise kom seg opp etterhvert. Hun holdt jo på å krepere i dusjen! Men vi fikk stelt oss alle sammen og så var det ut å prøve å finne en restaurant for å spise frokost. Til slutt fant vi en langs stranda. Men uff, det var slitsomt. Musikere som går helt oppi øra dine, han ser vi blir irriterte, men er så frekk - spiller tre-fire sanger og så tar han frem lommeboken og ber om penger. Vi har ikke sett på han en gang, men alikevel kommmer han helt opp i øret (på meg). Did I mention - trekkspill!? Maten var heller ikke noe å skryte av.

Vi gikk oss en tur og fant ut hvor supermarkedet var, prøvde å blitt litt mer kjent med stedet. Det var fortsatt ganske stille, men litt bedre enn søndags kvelden. Vi prøvde også å finne en bank, for Halla får ikke tatt ut penger med kortet sitt i minibanker, men seinere den dagen fant vi ut at det er et umulig prosjekt, så da fant vi en annen løsning i stedet.

Jeg kjøpte meg ett par sko, for jeg trenger nye sko, badly! De var kjempe fine! Og utrolig deilig å gå med! Skal få tatt bilder av dem også. Vi gikk innom supermarkedet og kjøpte litt drikke (vann, cola og alkohol) og litt mat og godis. Så satte vi oss på verandaen på hotellet i sola og snakket mens Mona fikset fransk pedikyr på oss tre.

Rundt 17 tiden var det på tidet å stelle seg for å finne et sted å spise for så å dra til leilighetene der Christian og laget holdt til. Maten der var litt bedre (men Halla var ikke så fornøyd). Vi tok taxi og fikk tak i "kontakten vår" som hjalp oss med å holde dette hemmelig for Christian. Det kilte i magen når vi gikk opp trappen til leiligheten deres. Hehe, det er ikke ofte du får besøk av tre Skiens/Porsgrunns jenter (Mona ble igjen på hotelllet) på døra di i Spania! Han reagerte ikke med en gang, men det kom et "Hæææh..!?" fra han. Han ble kjempe glad når han så oss, hehe. Han viste ingenting om dette! Så heldigvis ble han positivt overrasket.

Vi ble sittende i leiligheten å spille Bluff. Eller, de spilte, jeg så på, hehe. Skal si guttane ble ivrig! Det fløy ting veggemellom, hyling, slåing i bordet - testoseron to the max!! Hehe. Etter noen timer dro vi tilbake til hotellet. Christian ble med og vi starta børst på rommet våres. Vi tok vel .. 4-5 runder med børst og folka ble bare værre og værre, hehe. Det var så morro og vi lo oss ihjel! Spesielt av denne!!

Men når Halla og Lise begynte å diskutere hvem som kunne vunnet en runde av Monopol for over 1 måned siden, så stelte jeg meg og prøvde å legge meg. Det tok evigheter før de ga seg, men heldigvis tok det slutt rundt 5 tiden! Hehe.

I dag våknet jeg rundt 11 tiden og begynte å skrive. Men så bestemte vi oss for å finne noe mat etterhvert og det ble til at vi spiste lunch på hotellet og nå sitter vi bare her å snakker og koser oss (og prøver å få i oss noe varme!).

Jeg har ingen bilder å legge ut akkurat nå, men det kommer seinere.

Vi kikket også på en youtube video av Chris Medina som synger "What Are Words" (se American Idol Audition hans her). Og alle satt her med tårer i øynene. Helt utrolig. Og teksten er så viktig og så sant!

Ingen kommentarer: